Pressemelding, Risør 26. oktober 2015
Risør Trebåtfestival er plukket ut til innovasjonsprosjekt
Det er svært gledelig at Risør Trebåtfestival er plukket ut til å representere Sørlandet i søknaden om et utviklingsprosjekt der man ser nærmere på bruk av beacons – eller nettvarder. Et verktøy for direkte markedsføring, informasjon og formidling til kunder og publikum gjennom mobil.
Det er In Future, et av Nordens ledende analyse- og rådgivningsmiljø innen strategi og innovasjon som står bak søknaden på vegne av nedenstående Sørlandsbedrifter.
Nettvarder handler om «sanntidsmåling» av faktiske bevegelser og adferd. Det er små sendere som kan plasseres ut på områder hvor publikum og kunder ferdes. Kundene laster ned en app og vi kan kommunisere direkte til kundens mobil med budskap som er relevante i forhold til nettopp der kunden befinner seg.
Risør Trebåtfestival kan f.eks. plassere en nettvarde på kanonjolla/Risør II. Alle som har lastet ned appen og er i nærheten av en av disse båtene vil få en sms med info om båten. Eller vi kan plassere ut nettvarder rundt på festivalområdet og sende ut info. om ulike programposter så publikum får med seg det de synes er mest interessant.
Vi er i med i et spennende team med Sørlandets ledende aktører og vi føler vi allerede har vist en viss inovativitet i vår tenkning og markedsføring siden vi har blitt valgt ut.
Prosjekteier: Dyreparken Utvikling
Hovedpartner: Palmesus
Mellompartner: Visit Sørlandet
Kjærneteam USUS-bedrifter:
Risør Trebåtfestival
Det Lille Hotell
Heimat
Gastrogruppen (Kick, Food Asylum, Jaxx & Leewy)
Hovden alpinsenter
Sørlandsbadet
Mineralparken
Lindesnes fyrmuseum
Utsikten kunstsenter
Color Line