2024 – PRAKTISK INFORMASJON TIL BÅTEIRE OG MANNSKAP

VELKOMMEN TIL BÅTEIERE OG MANNSKAP

HER ER NOEN PRAKTISKE OPPLYSNINGER RUNDT TREBÅTFESTIVALEN 8.-10. AUG 2024 SOM DET ER VIKTIG Å VITE FOR DEG MED BÅT:

  1. Sikkerheten står i høysetet og vi pålegger alle båter å ha røyk- eller brannvarsler, samt brannslukningsapparat om bord. Dette er også en del av branninstruksen for årets festival. Vi ber alle båter kontrollere at de har fungerende brannvarsler om bord. Branninstruks finner du her.
  2. Programmet til Trebåtfestivalen begynner kl 10:00 torsdag, og selve åpningsseremonien finner sted kl 14:00 på Risør II. Vi anmoder alle båter om å være på plass i god tid før 10:00, slik at sentrum oppleves som fullverdig fra festivalstart. Skulle din båt ikke ha mulighet til å være tilstede innen den tid, send e-post til karianne@trebatfestivalen.no. Det vil være mulig å legge seg i havna fra onsdag etter kl. 12:00.
  3. Ved ankomst ber vi dere gå inn på VHF-kanal 77, oppgi båtens navn og melde deres ankomst. Har du ikke VHF, ta kontakt med havnemannskapet fra Risør Trebåtfestival, som du vil treffe i småbåter i havnebassenget. Dere vil få beskjed om hvor deres båt skal plasseres og – i tilfelle ventetid – hvor havnemannskapet vil ha dere i mellomtiden. Vi håper på litt tålmodighet og fleksibilitet hvis mange kommer samtidig.
  4. Våre havnemannskaper vil være tilgjengelig fra 08.00-21.00. Av sikkerhetsmessige årsaker skal ingen båter inn i Indre havn etter kl. 21.00, da Indre Havn vil være stengt inntil havnemannskaper er tilgjengelig igjen neste dag kl. 08.00. Større båter skal uansett tidspunkt ha følge av våre båtmannskaper. Er du usikker kan du ta kontakt ved å sende e-post til karianne@trebatfestivalen.no.
  5. Registrering av ankomst gjøres i Info. teltet på torvet. Her vil dere motta informasjon, forhåndsbestilte festivalpass og båtplakat. Vi gjør oppmerksom på at det skal betales 200,- pr. båt + 200,- pr. person i båten. Det er ikke mulig å kjøpe festivalpass til besøkende venner/familie til denne prisen. Da gjelder publikumspriser.
  6. Dere kan lese mer om seilregattaer, motorbåtdefilering, sjekteregatta og roregatta her.
  7. Prisutdeling for Årets Båter og Utstiller skjer på Torvet lørdag 10.august. De ulike kategoriene kan du lese mer om på våre hjemmesider. Stemmeskjema får dere ved ankomst.
  8. Vi har masse aktiviteter for barna, se barnas egen Trebåtfestival her.
  9. Har du behov for ekstra strøm vennligst send en e-post i god tid til karianne@trebatfestivalen.no , så vil vi gjøre vårt best for å få til dette. Ekstra kostnader tilkommer etter avtale.
  10. Vi har mange flott kurs, pilfletting og ting med tang kan fortsatt ha ledig plass. Sjekk her
  11. Vi oppfordrer både båter og mannskap til å pynte seg ekstra til fest med både flagg og kostymer. La oss lage show og gøy!
  12. Dere finner Servicebygg i Strandgata 14 som er åpent kl. 08-24, samt offentlige toaletter i Hollenderhagen (Havnegata 8) som har åpent kl. 08-21 og Strandgata 13 ved Apoteket som har åpent kl. 8-23. Her finnes også dusj. Det er også mobile festivaltoaletter utenfor Storgata 8 torsdag-lørdag kl. 21-23 (under konsertene).
  13. Søppelcontainer finner dere i Carstensensgata og krysset Hasdalgata/Tangengata.
  14. Vi ønsker oss festivalminner og oppfordrer alle til å følge, like, dele og tagge oss på facebook og intagram #risortrebatfestival @risørtrebatfestival

Har du noen spørsmål i forkant er det bare å ta kontakt på karianne@trebatfestivalen.no.

Vi gleder oss til å ønske dere velkommen, les dere opp og følg med på denne siden.

Hilsen

Kari-Anne Røisland
Festivalleder

Lars Grønvold
Styreleder