2021 – PRAKTISK INFORMASJON TIL BÅTEIRE OG MANNSKAP

VELKOMMEN TIL BÅTEIERE OG MANNSKAP

HER ER NOEN PRAKTISKE OPPLYSNINGER RUNDT TREBÅTDAGENE 5.-7. AUG 2021 SOM DET ER VIKTIG Å VITE FOR DEG MED BÅT:

  1. Sikkerheten står i høysetet og vi pålegger alle båter å ha røyk- eller brannvarsler, samt brannslukningsapparat om bord. Dette er også en del av branninstruksen for årets festival. Vi ber alle båter kontrollere at de har fungerende brannvarsler om bord. Branninstruks finner du her.
  2. Programmet til Trebåtdagene begynner kl 11:00 torsdag, og selve åpningsseremonien finner sted kl 14:00 på Dampskipsbrygga. Vi anmoder alle båter om å være på plass i god tid før 10:00, slik at sentrum oppleves som fullverdig fra festivalstart. Skulle din båt ikke ha mulighet til å være tilstede innen den tid, send e-post til [email protected]. Det vil være mulig å legge seg i havna fra onsdag etter kl. 12:00.
  3. Ved ankomst ber vi dere gå inn på VHF-kanal 12, oppgi båtens navn og melde deres ankomst. Har du ikke VHF, ta kontakt med havnemannskapet fra Risør Trebåtfestival, som du vil treffe i småbåter i havnebassenget. Dere vil få beskjed om hvor deres båt skal plasseres og – i tilfelle ventetid – hvor havnemannskapet vil ha dere i mellomtiden. Vi håper på litt tålmodighet og fleksibilitet hvis mange kommer samtidig.
  4. Våre havnemannskaper vil være tilgjengelig fra 08.00-21.00. Av sikkerhetsmessige årsaker skal ingen båter inn i Indre havn etter kl. 21.00, da Indre Havn vil være stengt inntil havnemannskaper er tilgjengelig igjen neste dag kl. 08.00. Større båter skal uansett tidspunkt ha følge av våre båtmannskaper. Er du usikker kan du ta kontakt ved å sende e-post til [email protected].
  5. Ved ankomst og registrering i info-teltet vil hver båt motta en velkomsthilsen med informasjon. I år vil det være åpen by uten festivalpass, slik at det ikke vil utleveres festivalpass til båteiere og mannskap ved registrering i info-teltet slik det vanligvis gjør.
  6. Dere kan lese mer om seilregattaer, motorbåtdefilering, sjekteregatta og roregatta her.
  7. Prisutdeling for Årets Båter og Utstiller skjer på Torvet lørdag 7.august. De ulike kategoriene kan du lese mer om på våre hjemmesider. Både dere og publikum kan også være med å stemme og dere henter skjema i info-teltet.
  8. Vi har masse aktiviteter for barna, se barnas egen Trebåtfestival her.
  9. Har du ekstra behov for strøm vennligst send en e-post i god tid til [email protected] , så vil vi gjøre vårt best for å få til dette. Ekstra kostnader tilkommer etter avtale.
  10. Det vil som vanlig være en sammenkomst på Moen onsdag kveld. Her vil det bli servert reker m/tilbehør. Vi stiller med transport med buss (kr. 100 tur/retur) som går fra litt ovenfor Kulturhuset. Les mer om arrangementet her. Du betaler via Vipps på vippsnummer #700282.
  11. Vi har mange flott foredrag også i år, disse kan du lese mer om her.
  12. Vi oppfordrer både båter og mannskap til å pynte seg ekstra til fest med både flagg og kostymer. La oss lage show og gøy!
  13. Vi ønsker oss festivalminner og oppfordrer alle til å følge, like, dele og tagge oss på facebook og intagram #risortrebatfestival @risørtrebatfestival
  14. Datoen er satt for neste års festival 4.-6.aug 2022 – ta den med ferieplanene allerede nå!

 

Har du noen spørsmål i forkant er det bare å ta kontakt på [email protected].

Vi gleder oss til å ønske dere velkommen, les dere opp og følg med på www.trebatfestivalen.no. 

 

Hilsen

Kari-Anne Røisland
Festivalleder

Lars Grønvold
Styreleder

Recent Posts

Leave a Comment

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

trebatfestivalen branninnstruks