2019 – VARMT VELKOMMEN TIL BÅTER MED MANNSKAP

VELKOMMEN TIL BÅTEIERE OG MANNSKAP.

HER ER NOEN PRAKTISKE OPPLYSNINGER RUNDT RISØR TREBÅTFESTIVAL SOM DET ER VIKTIG Å VITE FOR DEG MED BÅT:

  1. Sikkerheten står i høysete og vi pålegger alle båter å ha røyk-/brannvarsler samt brannslukningsapparat om bord. Dette er også en del av branninstruksen for årets festival. Vi ber alle båter kontrollere at de har fungerende brannvarsler om bord. Det vil være et begrenset antall brannvarslere til salg i Info-teltet til 100,- per stykk, i tillegg finnes det jernvareforretninger i Risør som selger brannvarsler. Branninstruks finner du her https://trebatstage.wpengine.com/branninnstruks-bater/
  2. Utstillingen og festivalområdet på Risør Trebåtfestival åpner kl 10.30 torsdag 1. august, selve åpningsseremonien er kl 14:00. Vi anmoder alle båter om å være på plass i god tid før 10:00, slik at festivalområdet oppleves som fullverdig fra festivalstart. Skulle din båt ikke ha mulighet til å være tilstede innen tiden, send e-post til info@trebatfestivalen.no. Det vil være mulig å legge seg i havna fra onsdag etter kl. 12:00.
  3. Ved ankomst ber vi dere gå inn på VHF-kanal 12, oppgi båtens navn og melde deres ankomst. Har du ikke VHF, ta kontakt med havnemannskapet fra Risør Trebåtfestival, som du vil treffe i småbåter i havnebassenget. Dere vil få beskjed om hvor deres båt skal plasseres og – i tilfelle ventetid – hvor havnemannskapet vil ha dere i mellomtiden. Vi håper på litt tålmodighet og fleksibilitet hvis mange kommer samtidig.
  4. Ved frisk vind eller etter mørkets frembrudd kan ingen båter gå inn i Indre Havn uten assistanse fra festivalens mannskap. Skulle det være ankomst etter at festivalens mannskap har tatt kvelden bes båter ligge i utehavn til neste morgen.
  5. Ved ankomst og registrering i info. teltet vil hver båt motta en velkomsthilsen med informasjon og festivalpass. Flere festivalpass til mannskap kan du kjøpe i info-teltet ved registrering. Kr. 100,- pr. voksen og kr. 50,-pr.barn.
  6. Årets regattaprogram for 8-9 og 12 metere går på ytre bane utenfor Stangholmen. Disse seiler 2-3 regattaer torsdag, fredag,lørdag. Se egen info. Skøyter, entypebåter og øvrige klassiske treseilere har start lørdag kl. 14.00 på indre bane fra Kastellet.
  7. Det blir motorbåtene defilering på fredag. Start Holmen og mål v/Kastellet. Ta en titt på denne siden og meld deg på hvis du ikke allerede har skrevet et i påmeldingen https://trebatstage.wpengine.com/motorbatdefilering-2/ Thomas Nicolai Bjønnes er årets speaker, vi håper at flest mulig blir med. Vi formidler videre til Thomas det vi har fått inn av historier om båtene.
  8. Prisutdeling for Årets Båter og Utstiller skjer på Torvet, lørdag. De ulike kategoriene kan du lese mer om på våre hjemmesider. Både dere og publikum kan også være med å stemme og dere henter skjema i info. teltet.
  9. Vi har masse aktiviteter for barna, se barnas egen Trebåtfestival her https://trebatstage.wpengine.com/barnas-trebatfestival/
  10. Sjekteregatta ble en suksess i fjor, takk til Stavern-gjengen, i år er det sjekteregatta på lørdag formiddag. Les mer og meld deg på her https://trebatstage.wpengine.com/nyhet-bli-med-pa-sjekteregatta/
  11. Har du lyst til å være med i vår roregatta ta en titt her og meld deg på https://trebatstage.wpengine.com/roregatta/
  12. Har du ekstra behov i forhold til strøm vennligst send en e-post i god tid til info@trebatfestivalen.no , så vil vi gjøre vårt best for å få til dette. Ekstra kostnader tilkommer etter avtale.
  13. Det vil som vanlig være en sammenkomst på Moen onsdag 1. Her vil det bli servert reker og dere tar selv med drikke. Påmelding her, gjelder også de som har sagt JA i båtpåmeldingen.  https://trebatstage.wpengine.com/sammenkomst-pa-moen/
  14. Vi har mange flott foredrag også i år, disse kan du lese mer om på https://trebatstage.wpengine.com/program/aktiviteter/foredrag-2/
  15. Det blir også kaivandring med Thomas Nicolai Bjønnes. Les mer om dette og andre aktiviteter her http://trebatfestivalen.no/aktiviteter/
  16. Morgenmøte/skippermøte for båter blir det fredag og lørdag kl. 10.00 i Frelsesarmeens lokaler. Dette for å ha løpende kommunikasjon med dere for å få til så god opplevelse som mulig. Styreleder Lars Grønvold vil møte dere til morgenkaffe
  17. Hos Frelsesarmeen vil det være mulig å få kjøpt morgenkaffe fra kl. 08.00-10.00 hver dag under festivalen.
  18. Det serveres frokost på Stranden i Strandgata fra kl. 9-11 kr. 125,- og på Seilet hos Lille Hotell kl. 8-12 kr. 155,-
  19. Vi oppfordrer både båter og mannskap til å pynte seg ekstra til fest med både flagg og kostymer. La oss lage show og gøy.
  20. Vi ønsker oss festivalminner og oppfordrer alle til å følge, like, dele og tagge oss på facebook og intagram #risortrebatfestival@risørtrebatfestival
  21. Datoen er satt for neste års festival 6.-8. aug 2020, ta den med ferieplanene allerede nå

Har du noen spørsmål i forkant er det bare å ta kontakt på info@trebatfestivalen.no.

Vi gleder oss til å ønske dere velkommen, les dere opp og følg med på www.trebatstage.wpengine.com

Hilsen

Kari-Anne Røisland
Festivalleder

 

Lars Grønvold
Styreleder

 

Program

Om festivalen

Siste Artikler